Φρανκενστάϊν: Η Οδύσσεια του θανάτου

Αναδημοσειέυω ως έχει το παρακάτω Δελτίο Τύπου που αφορά στη νέα ταινία του Κώστα Ζάππα για δύο λόγους α. προώθηση κάθε προσπάθειας του ελληνικού κινηματογράφου β. αναφορά του Ζάππα στην Ελλάδα που πεθαίνει. Διαβάστε τα σχόλια του αλλά, και αυτά που, τις επόμενες μέρες, θα δείτε σε αυτό εδώ το ιστολόγιο._Κ.Κ

Αγαπητοί φίλοι,

σας στέλνουμε μεταφρασμένη στο τέλος αυτού του email την συνέντευξη του σκηνοθέτη Κώστα Ζάπα στην σημαντικότερη εφημερίδα της Βραζιλίας “O GLOBO” στον διακεκριμένο δημοσιογράφο Rodrigo Fonseca, με εκατομμύρια αναγνώστες και με αφορμή την νέα του ταινία «ΦΡΑΝΚΕΝΣΤΑΙΝ: Η Οδύσσεια του Θανάτου» που βασίζεται στο best seller της Μαίρη Σέλλεϋ «Φρανκενστάιν» και θα γυριστεί στην Ελλάδα και στα αγγλικά. Attached θα βρείτε και την πρωτότυπη συνέντευξη σε PDF καθώς και φωτογραφία του Κ.Ζάπα για τυχόν δημοσίευση.

Δελτίο τύπου για την ταινία θα βρείτε στο facebook της εταιρείας παραγωγής Minus Pictures:http://www.facebook.com/profile.php?id=607311375

Στα παρακάτω links μπορείτε να ενημερωθείτε από τα διεθνή δημοσιεύματα στο Screen Daily, Cineuropa, κλπ.
SCREEN DAILY (by Karina Illescas)
http://www.screendaily.com/news/production/english-language-frankenstein-update-readies-in-greece/5036728.article
CINEUROPA (by Liza Foreman)
http://cineuropa.org/2011/nw.aspx?t=newsdetail&l=en&did=214959
JOBLO (by Eric Walkuski)
http://www.joblo.com/horror-movies/news/another-frankenstein-project-being-prepped-this-time-in-greece
CINEMA FANTASTIQUE (by Quentin Meignant)
http://cinemafantastique.be/Vers-un-Frankenstein-grec.html

Με εκτίμηση
Γρηγόρης Αθανασιου  – CEO Minus Pictures

ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ :  «O GLOBO», 2 Φεβρουαρίου 2012, Βραζιλία
ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΠΑΣ: Η Ελλάδα της τραγωδίας, της κρίσης και του μύθου.
Μια εβδομάδα μετά το θάνατο του σκηνοθέτη Θεόδωρου Αγγελόπουλου, που χτυπήθηκε από μια μοτοσικλέτα στον Πειραιά, το ελληνικό σινεμά αναζητά σκηνοθέτες που θα διατηρήσουν ζωντανή την παράδοση του σινεμά του δημιουργού.
Ο Κώστας Ζάπας  θεωρείται ένας από τους πιο υποσχόμενους κινηματογραφικούς σκηνοθέτες της Ελλάδας, χάρη στη διεθνή προβολή των ταινιών του όπως  το «Uncut Family» (2004) και  το «The Last Porn Movie» (2006),  και υπόσχεται να ξορκίσει τις πιο πρόσφατες τραγωδίες της πατρίδας του στη νέα ταινία του: «Φρανκενστάιν: Η Οδύσσεια του Θανάτου.»  Έχοντας ήδη ξεκινήσει την παραγωγή,  η ταινία που βασίζεται στο μυθιστόρημα της Μαίρη Σέλλεϋ, συνδιαλέγεται  με ένα τέρας που δημιουργήθηκε στο εργαστήριο.  Στην συνέντευξή του στην εφημερίδα “O GLOBO”, ο Ζάπας θρηνεί την απώλεια του Αγγελόπουλου και εξηγεί πώς ο δικός του «Φρανκενστάιν» θα μπορούσε να είναι και μια αλληγορία για την οικονομική κρίση στην πατρίδα του.
O GLOBO: Πώς είναι το ελληνικό σινεμά χωρίς τον Αγγελόπουλο;
Κώστας Ζάπας:  Ο Θόδωρος Αγγελόπουλος ήταν ένας από τα τελευταίους μεγάλους σκηνοθέτες του σινεμά του δημιουργού του 20ού αιώνα. Το σινεμά του ήταν ευφυές και πολιτικό. Ο θάνατός του αποτελεί μια συλλογική απώλεια για το σινεμά, γιατί δεν ξέρω αν η παγκόσμια κινηματογραφική βιομηχανία, θα επιτρέψει ξανά στο έργο μεγάλων δημιουργών να έρθει σε επαφή με  ένα τόσο μεγάλο κοινό, όπως αυτό του Αγγελόπουλου. Ο δρόμος θα είναι μακρύς.
O GLOBO: Πώς η ταινία «Φρανκενστάιν: Η Οδύσσεια του Θανάτου» θα μπορούσε να λειτουργήσει και ως μια αλληγορία για την ελληνική οικονομική κρίση;
Κώστας Ζάπας:  Η Ελλάδα είναι σήμερα ο Φρανκενστάιν της Ευρώπης. Η χώρα μου έχει υποβληθεί σε όλα τα είδη των οικονομικών πειραμάτων. Αυτό που συμβαίνει με τους Έλληνες τώρα, έχει συμβεί και σε ορισμένες χώρες της Λατινικής Αμερικής στο παρελθόν, αλλά σπάνια μία οικονομική κατάρρευση αυτού του μεγέθους συμβαίνει στην καρδιά του δυτικού πολιτισμού. Οι νέοι ηγέτες της Ευρώπης δαγκώνουν σήμερα το χέρι που κάποτε τους τάισε πνευματικά. Παραβιάζουν τον ηθικό νόμο. Και όπως μας έχει διδάξει το θέατρο των προγόνων μου, η παραβίαση των ηθικών νόμων οδηγεί στην τραγωδία. Δεν μπορείς να αναδιαρθρώσεις ένα έθνος, πριν του προσφέρεις μια σωτηρία, γιατί το αποτέλεσμα θα είναι να το καταστρέψεις. Και από τα ερείπια θα αναδυθεί ένα τέρας. Και για να θυμηθούμε τη Μαίρη Σέλλεϋ: ποιος είναι πιο τερατώδης, το πλάσμα ή αυτοί που το δημιούργησαν;
O GLOBO: Θα υπάρχει και κάποιος πολιτικός τόνος στην διασκευή σας;
Κώστας Ζάπας:  Το μυθιστόρημα της Μαίρη Σέλλεϋ έχει φιλοσοφικές, ηθικές και πολιτικές προεκτάσεις. Όταν κάποιος πεθαίνει, ξέρουμε ότι τα χρέη του διαγράφονται.  Όμως στην περίπτωση ενός έθνους που ψυχορραγεί, όπως της Ελλάδας, αυτό δεν συμβαίνει. Η Ελλάδα πεθαίνει με την κρίση, αλλά η Ευρώπη θέλει η χώρα να πληρώσει έτσι κι αλλιώς. Ακόμα κι αν η χώρα μου, ως ένα σώμα, θα πρέπει να αναγεννηθεί – όπως στην αλληγορία του μύθου του Φρανκενστάιν –  για να πληρώσει το χρέος της. Στην ταινία μου θα ήθελα να μεταφέρω το πόσο ρεαλιστικοί είναι οι χαρακτήρες της Μαίρη Σέλλεϋ στον σύγχρονο κόσμο και τι συμβολίζει το τέρας που δημιούργησε η συγγραφέας του 19ου αιώνα στο μέλλον για τις νέες γενιές.
Συνέντευξη του Κώστα Ζάπα στον Rodrigo Fonseca (εφημερίδα «O GLOBO», Βραζιλία)

Δημοσιεύτηκε από τον kavvathas

Δημοσιογράφος, εκδότης,παρατηρητής γεγονότων, (πρώην)οδηγός αγώνων. Πάντα χειριστής ανεποπτέρων, αεροπλάνων και ελικοπτέρων -Journalist, publisher, (ex)racing & rally driver. Pilot (glider, plane + helicopter) Η δραστηριότητα του Κώστα Καββαθά στο χώρο της έντυπης δημοσιογραφίας ξεκίνησε το 1959 από το περιοδικό «Ταχύτης», που είχε ως αντικείμενό του τους αγώνες αυτοκινήτου. Eκδόθηκε για λίγο καιρό από την «Ecurie Eρμής», έναν από τους παλαιότερους συλλόγους φίλων της Αυτοκίνησης που ιδρύθηκαν στην Ελλάδα. Το 1963 ξεκίνησε η συνεργασία του με την εφημερίδα «Μεσημβρινή», στην οποία κράτησε τη στήλη του αυτοκινήτου για τρία περίπου χρόνια. Το 1966 δούλεψε στο εβδομαδιαίο περιοδικό επικαιρότητας «Άλφα», το πρώτο στα εγχώρια χρονικά του Τύπου που, στην ύλη του, είχε σελίδες αφιερωμένες στο αυτοκίνητο. Λίγο αργότερα χρονολογείται η πρώτη προσπάθεια να εκδόσει δικό του περιοδικό, με τον Γιάννη Μπαρδόπουλο, το «Τροχοί+Δρόμοι», η οποία όμως διακόπηκε λίγο πριν το τυπογραφείο!Από την πρώτη απόπειρα σώζονται λίγες φωτογραφίες, τις οποίες θα μπορέσετε να δείτε όταν το Ιστολόγιο γίνει, επιτέλους, portal. Μετά από σύντομο πέρασμα από το «Νέο Αυτοκίνητο» των αδελφών Αντώνη και Μιχάλη Γρατσία, εντάχθηκε στο επιτελείο του περιοδικού «Αuto Eξπρές» του Σπύρου Γαλαίου, που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το καλοκαίρι του 1967. Σύντομα ανέλαβε τη θέση του αρχισυντάκτη, διαδεχόμενος τον Κυριάκο Κορόβηλα. Τον Οκτώβριο του 1970 ίδρυσε, με τη σύζυγό του Σοφία, το περιοδικό «4ΤΡΟΧΟΙ» και, όπως ήταν λογικό, έριξε εκεί το βάρος της αρθρογραφίας του. Παρ' όλα αυτά βρήκε χρόνο να γράφει στο εβδομαδιαίο περιοδικό «Επίκαιρα», που όλοι οι παλιοί γνωρίζουν και που θεωρείται –ακόμη και σήμερα που εκδόθηκε ένα με τον ίδιο τίτλο- ως το καλύτερο του είδους που εκδόθηκε ποτέ στην Ελλάδα. Τα άρθρα του Κ.Κ. στα "Ε" θα συμπεριληφούν σύντομα και σε αυτό το ιστολόγιο. Άρθρα του δημοσιεύτηκαν επίσης στην εφημερίδα «Το Βήμα» από το 1991 ως το 1998, καθώς και για ένα ...μικρό διάστημα(!) στην «Καθημερινή», μία άλλη ιστορία, που επίσης θα μπορέσετε να απολαύσετε εδώ σαν μία σπαρταριστή (στηγελοιότητά της) "κωμωδία". Σήμερα, εκτός από τα περιοδικά των «Τεχνικών Εκδόσεων», ο Κώστας Καββαθάς αρθρογραφεί στην εφημερίδα «Πρώτο Θέμα», από το πρώτο της φύλλο. Στο ενεργητικό του συμπεριλαμβάνονται -μέχρι στιγμής- δύο βιβλία: «Porsche, ο άνθρωπος και τα αυτοκίνητα» του Richard von Frankenberg, που μετέφρασε στα ελληνικά το 1972 μαζί με δύο ακόμη συναδέλφους του και «Το βιβλίο του Πραγματικού Οδηγού». Τα κείμενά του, έντονα συναισθηματικά, περιέχουν σχεδόν τα πάντα: περιγραφές από διεθνείς κι ελληνικούς αγώνες, ιστορίες από τα παλιά χρόνια του αυτοκινήτου, συνεντεύξεις από σημαντικά στελέχη αυτοκινητοβιομηχανιών και συμπεράσματα από τις εξαντλητικές δοκιμές των εκάστοτε νέων μοντέλων, κοινωνική κριτική και σχόλια για τα καλώς ή τα κακώς κείμενα της χώρας και των ανθρώπων της. Στα πρώτα χρόνια των «4Τροχών» έγραφε και τεχνικά άρθρα, καθώς και "συμβουλές" για την ασφαλή και ασφαλή και γρήγορη οδήγηση. Με το πέρασμα των δεκαετιών όμως αφ' ενός το ενδιαφέρον μετατοπίστηκε από την τεχνολογία στα ζαντολάστιχα και αφ΄ετέρου άλλοι, ικανότεροι ανέλαβαν (μικρός Νίνης, Έλλη Κοκκίνου, γελοτοποιός του αυτοκράτορα κλπ) και ο Κ.Κ. αποφάσισε πως, αρκετά με τα "τεχνικά άρθρα" που, άλλοστε, δεν γίνονται καταληπτά από τον "ανθό" της ελληνικής νεολαίας -έτσι όπως τον κατάντησαν οι ανεπάγγελτοι "πολιτικοί". Το 2009 ο Κώστας Καββαθάς συμπλήρωσε 50 χρόνια δημοσιογραφικήςςς και 40 εκδοτικής ζωής αν και η τελευταία δεν είναι ακριβώς όπως την οραματιζόταν για λόγους που αναφέρονται σε άλλες σελίδες του ιστολογίου…

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αρέσει σε %d bloggers: