Δάφνη Σοροσκοπίδου: Νεκρή γλώσσα τα ελληνικά

1

Όλη τη νύχτα οι θεοί κι οι αρχηγοί κοιμούνται

2

όμως το Δία ο γλυκός στιγμή δεν πιάνει ύπνος

3

γιατί στο νου του τριγυρνά το πως τιμή θα δώσει

4

στον Αχιλλέα, αφού χαθεί πολύς στρατός στα πλοία.

5

Και πιο καλό του φάνηκε ν’ αποφασίσει έτσι.

6

Προς τον Ατρείδη Όνειρο απατηλό να στείλει

7

και απευθύνθηκε σ’ αυτό με ρωμαλέα λόγια:

8

«Όνειρο φτάσε απατηλό στα γρήγορα καράβια

9

των Αχαιών, κι ως τη σκηνή του άρχοντα Ατρείδη

10

κι ότι θα πω απαράλλακτα κι εσύ σ’ εκείνον πες τα.

11

Όλους τους μακρυμάλληδες Αργείους να οπλίσει

12

γιατί την Τροία σήμερα θα πάρει τη μεγάλη

13

αφού οι Ολύμπιοι θεοί πια δε διχογνωμούνε

14

μετά από παράκληση -που δέχτηκαν- της Ήρας

15

και μαύρη μοίρα κρέμεται στων Τρώων το κεφάλι.»

16

Είπε αυτά, και τ’ Όνειρο ακούγοντας τα λόγια

17

ξεχύθηκε προς τα γοργά των Αχαιών καράβια

18

και τον Ατρείδη πέτυχε γερμένο στη σκηνή του

19

σε ύπνο ενώ βρίσκονταν βαθύ παραδομένος

20

και στάθηκε από πάνω του σα Νέστορας Νηλείδης

Από το: http://www.iliad.gr/Pages/PageBrowser.asp?Rhapsody=2&offset=0

Δημοσιεύθηκε στηνΧωρίς κατηγορία

Δημοσιεύτηκε από τον kavvathas

Δημοσιογράφος, εκδότης,παρατηρητής γεγονότων, (πρώην)οδηγός αγώνων. Πάντα χειριστής ανεποπτέρων, αεροπλάνων και ελικοπτέρων -Journalist, publisher, (ex)racing & rally driver. Pilot (glider, plane + helicopter) Η δραστηριότητα του Κώστα Καββαθά στο χώρο της έντυπης δημοσιογραφίας ξεκίνησε το 1959 από το περιοδικό «Ταχύτης», που είχε ως αντικείμενό του τους αγώνες αυτοκινήτου. Eκδόθηκε για λίγο καιρό από την «Ecurie Eρμής», έναν από τους παλαιότερους συλλόγους φίλων της Αυτοκίνησης που ιδρύθηκαν στην Ελλάδα. Το 1963 ξεκίνησε η συνεργασία του με την εφημερίδα «Μεσημβρινή», στην οποία κράτησε τη στήλη του αυτοκινήτου για τρία περίπου χρόνια. Το 1966 δούλεψε στο εβδομαδιαίο περιοδικό επικαιρότητας «Άλφα», το πρώτο στα εγχώρια χρονικά του Τύπου που, στην ύλη του, είχε σελίδες αφιερωμένες στο αυτοκίνητο. Λίγο αργότερα χρονολογείται η πρώτη προσπάθεια να εκδόσει δικό του περιοδικό, με τον Γιάννη Μπαρδόπουλο, το «Τροχοί+Δρόμοι», η οποία όμως διακόπηκε λίγο πριν το τυπογραφείο!Από την πρώτη απόπειρα σώζονται λίγες φωτογραφίες, τις οποίες θα μπορέσετε να δείτε όταν το Ιστολόγιο γίνει, επιτέλους, portal. Μετά από σύντομο πέρασμα από το «Νέο Αυτοκίνητο» των αδελφών Αντώνη και Μιχάλη Γρατσία, εντάχθηκε στο επιτελείο του περιοδικού «Αuto Eξπρές» του Σπύρου Γαλαίου, που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το καλοκαίρι του 1967. Σύντομα ανέλαβε τη θέση του αρχισυντάκτη, διαδεχόμενος τον Κυριάκο Κορόβηλα. Τον Οκτώβριο του 1970 ίδρυσε, με τη σύζυγό του Σοφία, το περιοδικό «4ΤΡΟΧΟΙ» και, όπως ήταν λογικό, έριξε εκεί το βάρος της αρθρογραφίας του. Παρ' όλα αυτά βρήκε χρόνο να γράφει στο εβδομαδιαίο περιοδικό «Επίκαιρα», που όλοι οι παλιοί γνωρίζουν και που θεωρείται –ακόμη και σήμερα που εκδόθηκε ένα με τον ίδιο τίτλο- ως το καλύτερο του είδους που εκδόθηκε ποτέ στην Ελλάδα. Τα άρθρα του Κ.Κ. στα "Ε" θα συμπεριληφούν σύντομα και σε αυτό το ιστολόγιο. Άρθρα του δημοσιεύτηκαν επίσης στην εφημερίδα «Το Βήμα» από το 1991 ως το 1998, καθώς και για ένα ...μικρό διάστημα(!) στην «Καθημερινή», μία άλλη ιστορία, που επίσης θα μπορέσετε να απολαύσετε εδώ σαν μία σπαρταριστή (στηγελοιότητά της) "κωμωδία". Σήμερα, εκτός από τα περιοδικά των «Τεχνικών Εκδόσεων», ο Κώστας Καββαθάς αρθρογραφεί στην εφημερίδα «Πρώτο Θέμα», από το πρώτο της φύλλο. Στο ενεργητικό του συμπεριλαμβάνονται -μέχρι στιγμής- δύο βιβλία: «Porsche, ο άνθρωπος και τα αυτοκίνητα» του Richard von Frankenberg, που μετέφρασε στα ελληνικά το 1972 μαζί με δύο ακόμη συναδέλφους του και «Το βιβλίο του Πραγματικού Οδηγού». Τα κείμενά του, έντονα συναισθηματικά, περιέχουν σχεδόν τα πάντα: περιγραφές από διεθνείς κι ελληνικούς αγώνες, ιστορίες από τα παλιά χρόνια του αυτοκινήτου, συνεντεύξεις από σημαντικά στελέχη αυτοκινητοβιομηχανιών και συμπεράσματα από τις εξαντλητικές δοκιμές των εκάστοτε νέων μοντέλων, κοινωνική κριτική και σχόλια για τα καλώς ή τα κακώς κείμενα της χώρας και των ανθρώπων της. Στα πρώτα χρόνια των «4Τροχών» έγραφε και τεχνικά άρθρα, καθώς και "συμβουλές" για την ασφαλή και ασφαλή και γρήγορη οδήγηση. Με το πέρασμα των δεκαετιών όμως αφ' ενός το ενδιαφέρον μετατοπίστηκε από την τεχνολογία στα ζαντολάστιχα και αφ΄ετέρου άλλοι, ικανότεροι ανέλαβαν (μικρός Νίνης, Έλλη Κοκκίνου, γελοτοποιός του αυτοκράτορα κλπ) και ο Κ.Κ. αποφάσισε πως, αρκετά με τα "τεχνικά άρθρα" που, άλλοστε, δεν γίνονται καταληπτά από τον "ανθό" της ελληνικής νεολαίας -έτσι όπως τον κατάντησαν οι ανεπάγγελτοι "πολιτικοί". Το 2009 ο Κώστας Καββαθάς συμπλήρωσε 50 χρόνια δημοσιογραφικήςςς και 40 εκδοτικής ζωής αν και η τελευταία δεν είναι ακριβώς όπως την οραματιζόταν για λόγους που αναφέρονται σε άλλες σελίδες του ιστολογίου…

12 σκέψεις σχετικά με το “Δάφνη Σοροσκοπίδου: Νεκρή γλώσσα τα ελληνικά

  1. Αφού ή γλώσσα είναι «νεκρή» πως την «καταλαβαίνουμε» μετά από 2.700 χρόνια;

    Άσχετο: Τύφλα να ‘χει το …Inception
    Άσχετο 2: Κάτι μ’ έχει πιάσει σήμερα με τους πολύ …αρχαίους προγόνους μας. Λέτε να φταίει η αρχαιότης μου;

    Μου αρέσει!

      1. Φαντάζεστε την κα Διαμαντοπούλου να διανέμει (δωρεάν με το… ΕΣΠΑ) το εν λόγω πόνημα στα ελληνόπουλα;

        Μου αρέσει!

      2. δεν ξερω για ποιο δουλεμα λετε… αλλα νομιζω οτι αν συνεχιζε ο ελληνιστικος πολιτισμος χωρις την εμφανιση του μεσαιωνα και των ενδιαμεσων θρησκευτικων πολεμων και φανατισμων, νομιζω οτι τωρα θα ημαστε καπου, που απλως με τα μετρα του σημερινου πολιτισμου δεν μπορουμε να συλλαβουμε…
        ή παλι ολα αυτα να ειναι απαραιτητα για να ωριμανση του ανθρωπινο ειδος…? δεν ξερω..?
        για σκεφτητε ποσο εχει προοδευση τα τελευταια 60 χρονια ο κοσμος, ενα διαστημα που δεν ειχαμε κανεναν πολεμο, τουλαχιστων παγκοσμιο με την μορφη του 2παγκοσμιου… ή τι θα γινει αν συνεχησουμε ετσι σε αλλα 60 χρονια…?

        Μου αρέσει!

      3. Αν αναφέρεστε στο τμήμα της τεχνολογίας, τότε έχετε δίκιο ότι έχουμε πρόοδο όσον αφορά στη μετατροπή φυσικού πλούτου σε καταναλωτικά αγαθά. Με ποιό τίμημα όμως? Μήπως την καταστροφή του περιβάλλοντος και την υποθήκευση του μέλλοντος? Πιστεύετε πως οι εξελίξεις του 20ου αι. θα είναι προς το συμφέρον της ανθρωπότητας ή μήπως έγιναν από απαίδευτους απευθυνόμενες σε πιο απαίδευτους; Γιατί δε νομίζω πως είναι διατηρήσιμη αυτού του τύπου η πρόοδος. Η ιδέα να συνεχίσουμε έτσι για άλλα 60 χρόνια νομίζω πως είναι μάλλον τρομακτική…

        Μου αρέσει!

      4. δεν εννοω την καταναλωτικη … αλλα την ιατρικη τη διαστημικη τεχνολογια τις μεταφορες τους υπολογιστες το διαδικτιο την βιολογια….

        Μου αρέσει!

  2. Ντρέπομαι που το λέω αλλά ας βρεθεί κάποια «τρομοκρατική» οργάνωση (θα ήθελα σε συνεργασία με την ΕΥΠ, αλλά αυτή κι αν είναι διεφθαρμένη), να αρχίζει να απαλλάσσει τη χώρα από τα Σορο-σκουπίδια που έχουν μαζευτεί και εξασκούν εξουσία.

    Μου αρέσει!

  3. Μια ενδιαφέρουσα δωρεάν εφαρμογή για όσους έχουν iPhone κινητό & iPod Touch, τα Ομήρου Έπη» με κείμενο στο πρωτότυπο αλλά και «μεταφρασμένο» στα νεοελληνικά.
    Άντε και στο iPad παιδιά!
    Καλές επαναλήψεις!

    Το βρήκα εδώ

    Μου αρέσει!

  4. Στο σχολείο είχαμε κάνει Ιλιάδα και Οδύσσεια στο πρωτότυπο. Είναι και τα μόνα κείμενα που θυμάμαι ακόμη μαζί με σκόρπια του Παπαδιαμάντη, λίγα του Καρκαβίτσα κι ακόμη πιο λίγα του Παλαμά.

    Προσπάθησα να μπω στο μυαλό του Τζέφρι, του Ντόναλντ Ντακ, της Τίνας, του Γκούφι, της Θάλειας και της υπόλοιπης Γκουφοπαρέας. Είπαν π.χ. να διδάσκονται τα παιδιά μας Χάρι Πότερ (μου φαίνεται ότι το είπε ένας εξωθεσμικός παράγοντας, ο Νίκος Παπανδρέου). Ακόμη και για Πειρατές της Καραϊβικής δεν έχω πρόβλημα. Πόσο μάλλον για τον Άρχοντα των Δακτυλιδιών.

    Αφού μπορώ να συζητήσω πρώτα με τον Αντωνάκη και τον Μητσάκο τα σημεία – κλειδιά από Όμηρο και κάτι ελεύθερης επιλογής, π.χ. την Κύρου Ανάβαση. Για μαγεία, συγκρούσεις, πειρατές, μεταφυσικές δηλ. μετά θάνατον αναζητήσεις και σεξ μιλά ο Όμηρος αν το δεις σαν περιτύλιγμα του Χόλιγουντ, για μισθοφόρους, ανδρεία και περιπέτειες ο Φώντας. Διδαγμένα στην παλιά δημώδη γλώσσα μας, που στα σημερινά αλεξανδρινά που προσπαθούμε να γρυλίσουμε την λέμε «αρχαία», τα κείμενα αυτά αποτελούν τον πυρήνα του Ελληνισμού και της κεντρικής ιδέας του Διαφωτισμού που αντιπροσωπεύει (το φως εναντίον του σκότους, υπό την μεταφορική του έννοια. Αυτό σημαίνει και το τοπωνύμιο μας, το «Ελλάς», δηλαδή πέτρα (λέξη λας = πέτρα (βλέπε και λατομείο)) του φωτός (ρίζα «σελ» (βλέπε και σελήνη))).

    Παρένθεση: ώρα να τελειώνει το παραμύθι με αρχαίους Έλληνες και Νεοέλληνες. Έλληνες σκέτο. Ο διαχωρισμός αποσκοπεί στην διακοπή της ιστορικής συνέχειας. Κάποιος πιο πάνω μιλά για τον Μεσαίωνα και τι θα γινόταν αν δεν είχαμε Μεσαίωνα. Φίλε George, το ζόρι που τραβάμε σήμερα έχει να κάνει με αυτό ακριβώς, δηλ. με το ότι ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΔΕΝ ΕΙΧΑΜΕ ΜΕΣΑΙΩΝΑ. Αυτές είναι μαλακίες των Φράγκων που νιώθουν μειονεκτικά για το ότι η Δυτική Ευρώπη κατά τα χρόνια της βαρβαρότητας (αυτό είναι στην ουσία ο Μεσαίωνας) έμεινε με μόλις 20 εκατομμύρια, βρώμικους, αγράμματους, ρακένδυτους κατοίκους, την ώρα που η Ανατολική Αυτοκρατορία συνέχιζε να γράφει την δική της ιστορία και να απωθεί τα στίφη των ασιατών. Εϊναι κάτι αντίστοιχο με τους σημερινούς ελληναράδες, «ριγμένους» από την κενωνία την κακούργα. Μπορεί με τον ανδρεαπαπανδρέου να πήρε τα πάνω της κι η τελευταία καθαρίστρια της παλιάς Ολυμπιακής και να αγόρασε ακόμη και μερσεντέ, όμως εξακολουθεί να νιώθει μειονεκτικά στην θέα της μαντάμ Σουσού από το Κολωνάκι, άσχετα που η μαντάμ Σουσού δεν έχει την σήμερον να πληρώσει ούτε τα κοινόχρηστα. Αυτή την «κοινωνική ανισότητα» μαζί με το ωφέλιμον δηλ. το πλιάτσικο, ανέλαβαν να «διορθώσουν» οι σταυροφορίες, κύρια αιτία της καταστροφής μας και βασική αιτία για την Αναγέννηση που ακολούθησε στο δυτικό κομμάτι της Ευρώπης, στο οποίο και για πολλά έτη ακόμη οι κάτοικοι εξακολουθούσαν να αδειάζουν τα περιττώματα τους στον δρόμο εμπρός από την οικία τους.

    Ξαναρωτώ: το λακωνίζειν, εστίν φιλοσοφείν; Αν απαντήσατε, σημαίνει ότι καταλάβατε τι ρώτησα, άρα δια της εις άτοπον απαγωγή, η «αρχαία» Ελληνική Γλώσσα δεν είναι νεκρή, νεκροί είναι οι εγκέφαλοι των ζώων στα οποία επιτρέπουμε να σιτίζονται από την εργασία μας, δηλ. τους φόρους μας, προκειμένου με την μαζική προπαγάνδα που καθημερινά κάνουν από τις θέσεις – κλειδιά στις οποίες είναι διορισμένα, μας ωθούν να μισήσουμε αυτό που είμαστε, ψάχνοντας για μια άλλη ταυτότητα.

    (Όσοι έχουν ζήσει «εξωτερικό» γυρνούν δύο φορές πιο Έλληνες, διότι αντιλαμβάνονται τον ετεροπροσδιορισμό στο πετσί τους. Αν πεις στον Αμερικάνό «ξέρεις, έχω καταγωγή από Greece, αλλά δεν αισθάνομαι Έλληνας», θα σε περάσει για μαλάκα, ποτέ δεν θα σου έλεγε κάτι τέτοιο ο Εβραιοαμερικάνός, ο Ιρλανδοαμερικάνός ή ο Ιταλοαμερικάνός. Το ίδιο και στην Ευρώπη, από τους γαλλο/ ιταλό-σπουδασμένους εξ’ άλλου άρχισε να αναπτύσσεται και η μανία βάφτισης τέκνων με τα ονόματα Ιάσων, Δανάη, Νεφέλη, Λυδία. Τον Νικόλα τον Αλιάγα, τον Κορνήλιο Καστοριάδη και την Νανά την Μούσχουρη σέβονται οι Γάλλοι, όχι τον… Αύγουστο Κορτώ (sorry Αύγουστε, δηλ. Πέτρο Χατζόπουλε)._Κ.Π.

    Μου αρέσει!

  5. Ασχετο-σχετικό με τα ελληνικά γράμματα (αλληλένδετα με τη γλώσσα μας όμως…) αλλά και το χώρο των Εκδόσεων, από το: http://vivliothekarios.blogspot.com/2010/09/blog-post_03.html

    «Ένα λυπημένο παραμύθι για τα Ελληνικά Γράμματα
    Μια φορά και έναν καιρό το «Δ», το «Ο» και το «Λ» έστειλαν το «Ψ» να πείσει τα Ελληνικά Γράμματα ότι θα ήταν προς το συμφέρον τους να αγοραστούν από κάποιο δυνατό και πλούσιο που να κυβερνά μια χώρα: θα γράφονταν περισσότερα βιβλία και θα εκδίδονταν και θα γίνονταν διάσημα. Το «Α» και το «Ω» την υποψιάζονταν τη δουλειά, όμως δεν είχαν και καμιά απόδειξη για τις υποψίες τους που τελικά επαληθεύτηκαν: λίγο καιρό μετά όλα τα Ελληνικά Γράμματα αυτοκτόνησαν ή δολοφονήθηκαν και οι άνθρωποι που τα φρόντιζαν εξορίστηκαν. Έτσι η βιβλιοχώρα των Ελληνικών Γραμμάτων ρήμαξε.»

    Λητό και μεστό περιεχομένου…

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Αρέσει σε %d bloggers: